perjantai 24. huhtikuuta 2015

Eiliset pääsykokeet.

Eilisistä pääsykokeista selvitty kunnialla läpi.

Eilen aamulla mulla oli herätys kello 06:00 ja pakkohan se vaan oli vääntäytyä ylös sängystä. Evelyn oli onneksi mun siskolla yötä, niin ei tarvinnut jo ennen viittä herätä.

Lähdin 20 yli 7 junalla järvenpäähän pääsykokeisiin. Koko junamatkan olin ihan yltiö jännittynyt ja monta kertaa mielessä kävikin, että mä menen seuraavalla junalla takaisin kotiin. Oli myös ensimmäinen kerta kun järvenpäässä elämäni aikana kävin, joten sekin jännitti. Kännykän navigaattorin avulla sitten kuitenkin lähdin suunnistamaan kohti pääsykokeita :D


Pääsykokeet alkoivat kello: 9:30 ja päivään piti varata noin neljä tuntia aikaa. Ensiksi saimme kaikki kokeeseen tulijat mennä kertomaan nimemme opinto-ohjaajalle, jonka jälkeen päästiinkin auditorioon kuuntelemaan ensi puhe alasta mille hain. Sen jälkeen alkoikin itse kirjallinen osuus kokeesta, joka oli kyllä suoraan sanoen todella naurettava verrattuna lähihoitajan kokeeseen.

Mullehan siis marraskuussa kerrottiin, että alalle jonne haen niin on täysin samat pääsykokeet kuin lähihoitajillakin. Noh eipä ollut.. Mä olin kauhusta kankeana pelännyt monta viikkoa sitä kaikkea psygologista testiä, matikka testiä ja muuta, mutta missä ne olivat? Ei missään :D

Kokeeseen annettiin meille vain essee tehtävä, jota sai tehdä puoli tuntia. Sen jälkeen meillä alkoikin opettajan haastattelu. Haastattelussa mentiin ripeästi eteenpäin ja mä yritin olla mahdollisimman rennosti vaikka tuntuikin, että kohta tulee joku housuun tai vähintään pyörryn jännityksesta. Haastattelun jälkeen saikin lähteä kotiin.

Koko loppu päivän mä olin silti aivan älyttömän jännittynyt, vaikka pääsykokeet mielestäni menivätkin hyvin. Nyt vain odottelemaan pääsenkö sisään kouluun tai edes vara sijalle. Kouluun on ollut 120 hakijaa ja vain 25 otetaan ensimmäisellä haku kerralla sisään.

Järvenpää on muuten mielestäni aika kiva kaupunki :o

                            ♡ - Riikka

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti