sunnuntai 26. huhtikuuta 2015

23.4.2015 neuvola käynti.

Tulin nyt kirjoittelemaan viime torstain neuvola käynnistäni.

Kaikki oli niinkuin pitikin. Aluksi taas annoin pissanäyteen, jonka jälkeen se tarkastettiin. Hieman kuivuutta oli kuulemma havaittavissa, jota kyllä ihmettelen kun juon nykyään litra tolkulla vettä ja vichyä. Saankin sen takia juosta vessassa alvariinsa :D Noh se kuulemma ei ollut kuitenkaan mitenkään vakavaa. Mua aina pelottaa antaa tuo pissanäyte kun sairastan kyseistä tautia loppuikäni ja minulla on siihen estolääkitys. Aina saan pelätä onko esto siihen pettänyt. Onneksi ei!

Tämä nyt ei liity neuvola käyntiin, mutta nyt kun S-Healt sovellus on uudistunut/päivittynyt puhelimessa, niin mä pääsen seuraamaan kuinka paljon juon vettä päivän aikana ja kyllä mä vaan sanon, että ihan älyttömän hyvä sovellus seuraamaan ainakin sitä omaa veden juontia ja liikkumista päivässä. Itsellensä saa asettaa tavotteita, jotka joka päivä on saatava täyteen! :) Noh se siitä sovelluksesta sitten ja siirrytään taas neuvola kuulumisiin :D

Aloitettiinkin tällä kertaa neuvola käynti sillä, että Evelyn sai leikkiä terveydenhoitaja harjoittelijan kanssa sen aikaa kun minä ja neuvolatäti kävimme läpi näitä kelan tuki asioita. Jotakin selkoa sain sieltä kautta, mutta kävin itse myös selvittämässä lisää asioita kelassa. Nyt pitäisi sitten laittaa hakemuksia taas menemään Internetin kautta kelalle. Sainkin jo haettua meille sitä ihanaa äitiyspakkausta, mutta muiden tukihakemusten kanssa mulle tulikin sitten ongelmia :D Taidampa vain mennä täyttelemään kelan työntekijän kanssa lappuset niin en mene sitten mokaamaan mitään.

Seuraavaksi sainkin mennä puntarille. Painoa mulle oli tullut lisää viikossa ja viidessä päivässä +758 g. Elikkä ihan hyvin. Vähän kuulemma oli paino noussut ylitse mitä pitäisi, mutta sillä ei kuulemma vielä ole merkitystä. Viime raskaudessa mulle kävi muistaakseni aika samalla tavalla, joten empä jaksa siitä olla huolissani, eikä kyllä neuvolatätikään ollut. 

Sitten mitattiin verenpaine, joka näytti lukemaa 108/64. Hyvä oli kuulemma sekin. Hemoglobiinin olin saanut viime kerrasta nousemaan 109 ---> 117 luojan kiitos! Tämäkin tapahtunut luultavasti vain näiden mamavitojen avulla, jotka aloitin vasta kolmisen viikkoa sitten.. Nyt ei ole onneksi enään pyörryttänyt kamalasti ja se ihan kamala väsymys on myös mennyt osittain ohitse. Kyllä mua vieläkin väsyttää, mutta ei enään niin paljon kun silloin kun mun hemoglobiini oli 109:ssä

Kohdun pohjan korkeus tällä hetkellä on 17.0. Sydän äänet päästiin myös kuuntelemaan ja hyvin sykki vauvan sydän vaihdellen 130 ---> 15o:neen. Oli taas ihanaa kuunella kuinka pikkuisen sydän jumputti masussa. Tuli heti niin helpottunut olo, vaikka tunnenkin jo liikkeet joka päivä :)

Päätin nyt, että jätän tekemättä teille tämän päivän rv 23+0 postauksen, koska tässä neuvola kuulumis postauksessa jo näkyykin osittain miten mulla menee ja tein juuri 22+2 viikolta kirjoituksen :) Kuvat kuitenkin masusta lisään tähän eiliseltä päivältä, nämä saattavat olla hieman hutaisten otettu, koska Evelyn ja Aleksi hääräsivät taustalla :D




                                                                    <3 - Riikka

6 kommenttia:

  1. Ihana, ihan tyttömassu on kyllä :) <3

    VastaaPoista
  2. Mulla on neuvola vasta viikon päästä ja sit saan paprut kelaa varten. :) Pikkasen hirvittää nousta vaa'alle, kun oon syönyt pari viikkoa kuin pieni porsas. :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Haha joo niin se hirvittää aina :D Kaikkein eniten pelottaa mitä neuvolassa sanotaan kun siellä ollaan aina niin pirun tarkkoja :D

      Ai sulla on sitten myöhemmin kun mulla vaikka ootkin jo edellä mun raskautta :D

      Poista
  3. noi kela jutut on ihan hirveitä, ei niistä tajua mitään :'D
    ihana masu ♡♡

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jep mä kävin just tänään ite valittamassa siellä kun en tajunnu taas noita netissä täytettäviä juttuja :D Nyt on onneks paperit sisällä :)

      Kiitos :))

      Poista