maanantai 3. elokuuta 2015

Sairaala käynti.

Huh! Täällä jännitellään jo kovasti milloin se lähtö synnärille tulee. Eilen jouduin jo ensimmäistä kertaa harjoitus käynnille sairaalan synnytysosastolle, kun neiti sai mulle aikaiseksi kunnon menkkamaiset jomotukset. Näitä kesti tosiaan sunnuntai-maanantai yöstä saakka. Nyt eletään tiistaita ja edelleen jatkuu tämä jomottelu.

Mua pyydettiin tulemaan heti näytille ja käskettiin ottamaan omat hygieniatarvikkeet jo mukaan, jos vaikka olisikin synnytys jo käynnissä. Voi luoja siinä vaiheessa mua alkoi jo jännittämään.

Ensiksi mut laitettiin antamaan pissanäyte. Siinä näkyi hieman proteiineja, mutta se on mulle ollut aika normaalia koko raskauden ajan sillointällöin. Seuraavaksi mut laitettiin niihin vauvan sydänäänikäyriin istuskelemaan.

No neitihän ei niistä antureista pitänyt ja koitti mennä pakoon masussa minkä kerkesi. Vanhempi kätilö siinä tokasikin, että "hän ei kyllä meidän vauvan perässä enään meinaa edes pysyä" ja saattoi sanoa myös, että "näyttää kun vauva haluisi kovasti jo tulla masun läpi ulos :D" Mua vähän hävetti kun olin niin huolissani vauvan aamusta asti olevasta liikkumattomuudesta ja kun sain anturit mahalleni niin tyttö alkoi heittämään sellaista rundia että. Juuri olin saanut sanottua, että kun neiti ei ole liikkunut niinkuin ennen.

Verenpaine mulla oli taas vaihteeksi todella matala ja siksi mulla kuulemma oli tosi huono olo. Meinasin oksentaa aamun aikana useasti.

Sydänäänikäyrien jälkeen pääsinkin ultrattavaksi. Aluksi tehtiin ihan perus sisätutkimis. Kanavaa jäljellä noin 1 cm ja auki olin jo 1 cm iiks! Mittoja oli hieman hankala ottaa, koska vauva edelleen möyri niin paljon mun masussa ja sai vielä kaiken hyvän lisäksi hikankin kaupan päälle.

Siinä oli ultra lääkärillä naurettavaa kun oli vähän haastavampi tapaus kerrankin. Mitat kuitenkin saatiin otettua ja neuvolakorttiin merkattiin, että meidän neiti olisi 3 kiloinen. Mä en tosiaan ottanut selvää onko hän nyt kolme kiloa vai syntyessään, koska kysyin painoarviota. Toivon todellakin, että vielä ei olla 3 kiloisia. Laskettuun aikaan on kuitenkin aikaa vielä pari viikkoa ja siinä ajassa neiti ehtii vielä kasvamaan.

                            ♡ -Riikka

6 kommenttia:

  1. Pikkuhiljaa neiti rupee haluamaan maailmaan, niin jännää ♡

    VastaaPoista
  2. Mä oon niin varma että saat pikkuisen ennen mua.. Vahvasti siltä kuulostaa. :D

    Luulen että sanoi sen hetkisen painon, tai sillain ne yleensä ainakin täällä sanoo. :) suunnilleen tuon painoisiahan näiden murujen kuuluis näillä viikoilla jo ollakkin. :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hahaha saa nähdä :D

      Eikäää :D Mä en oikeesti ala mitään jos neiti painaa nyt jo 3 kiloa. Mun suurin pelko on ihan oikeesti se että joudun synnyttämää reippasti yli 3 kilosen! Pakko itkee perjantaina varmaan neukkutädille, että nyt pelottaa :D

      Poista