maanantai 4. toukokuuta 2015

Rv 24+1.

Tämän viikon aiheena 

STRESSI
STRESSI 
JA VIELÄ KERRAN STRESSI!

Mä stressaan ihan kaikesta. Tulevasta synnytyksestä, mun painon nousemisesta, laskuista, Evelynin yöllisistä itku kohtauksista ja tulevasta synnytyksestä. Mä olen oikea stressipesäke. Jos nyt saisin mitata oman stressitasoni jollain laitteella, voisin vannoa, että se mittari lukema nousisi ainakin 99 %/100 %.

Päivisin mun stressi katoaa juurikin vain siksi aikaa kun teen jotakin, mutta oottakaapa vaan kun ilta tulee ja pitäisi alkaa nukkumaan niin kaikki asiat tulee sitten oikein ryminällä mieleen. Vauvallakin masussa varmasti kovin stressaavaa kun äitikin jo on tälläinen.

Tänään olen päästänyt itkun jos toisenkin, koska olen ajatellut kaiken maan ja taivaan väliltä mikä mun pikkuisella Evelynillä aina välillä öisin on.. Tähän en sen kummemmin ala kantaa kuitenkaan ottamaan saatika tänne kirjoittamaan asiasta ennenkuin asiaan on saatu jonkinlainen selvyys ja mulle mielenrauha.

Tämä mun toinen osapuoli (Aleksi) jaksaa aina kuitenkin tukea mua ja ymmärtää ja se ehkä onkin suurin ilon aihe tässä kaiken keskellä. Jotenkin musta tuntuu, että kaikki muut vain vähättelevät tätä ongelmaa eivätkä auta mua mitenkään. En nyt syytä ketään, joten älkää ymmärtäkö väärin! Kai mulla vaan on tunteet vähän pinnassa kaiken tämän stressin ja raskaushormoonien keskellä.

Muuten meillä meneekin tosi kivasti. On ollut nättejä ilmoja ja ollaan oltu pikku neidin kanssa kaupungilla ja puistoilemassa. Aleksin kanssa ollaan hengailtu kotona jne :) 

Onkos muut raskaana olevat ollut juuri näillä viikoilla kovin stressaantuneita, vai onko tämä vaan mulle ominaista? 

Tähän postaukseen ei nyt tule masusta kuvia, koska mä kirjoitin tän kännykällä ja olen tällä hetkellä jo sängyssä valmiina nukkumatin kanssa treffeille :D

                          ♡ -Riikka

7 kommenttia:

  1. Mä stressaan nyt mun painosta (ihan tyhmä asia), mutta en muista että olisin muiden aikana siihen näin paljon kiinnittänyt huomiota. Oon miettinyt että mistä ihmeestä tämä johtuu, joten helpotti lukea että siellä myös sama asia painaa mieltä.

    Nukkuuko tyttö teidän kanssa samassa huoneessa? Mietin että jos nukkuu omassa huoneessa niin itkisikö jos on hieman eroahdistusta? Samoin ne yölliset kauhukuvat aiheuttaa noita heräilyjä itkuineen. Entäs onko hampaita tulossa, meillä ainakin läpi puskevat poskihampaat aiheutti levottomia öitä. Toivotaan että syy heräilylle löytyy. Tsemppiä.♥

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä stressaan painosta vaan mun neuvolatädin takia joka on ihan liian tarkka paino asioissa. Mua oikeen ahdistaa mennä seuraavalle käynnille kun tiedän saavani noottia ja valitusta kuinka vaikea paino on saada alas synnytyksen jälkeen. Tuskinpa on, viimeksi jäi kaksi kiloa vaan mukaan synnäriltä ja loput 10 synnärille :D

      Onneksi en ole ainoa, joka stressaa samasta asiasta :D

      Evelyn on nukkunut omassa huoneessaan jo alle 1-vuotiaasta, elikkä jo puoli vuotta. Tähän mennessä on mennyt hyvin. Mä olen kanssa miettinyt samaa, mutta mun mielestä se itku ja hätäisyys johtuu enemmänkin jostain ihan muusta... Hampaita myös on tulossa mutta kyllä mä aionmennä käymään lääkärillä ja puhua asiasta, en saa muuten mielenrauha :D Hyvä kun itse pysyn koossa kun toinen itkee ja huutaa aivan hädissään. Kiitos tsempeistä♡ :)

      Poista
  2. mä stressasin kans ihan hirveesti painonnousua Helmistä turposin 16kg ja ne kilot oli tosi tiukassa.. Hennistä en lihonut melkein yhtään ja nyt on jo kaikki kilot karistettu.
    Toi stressaaminen ei tee kyllä sulle tai vauvalle hyvää. Yritä murunen rentoutua jotenkin ♡

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Stressi on kyllä jotain ihan hirveetä... Ai sä pääsit Hennin kohdalla noin helpolla, ettei paino noussut paljoa :) Mulla taas tuntuu, että oaino nousee toisesta nopeammin kuin Evestä. Nyt painon jo 60 kg eli olen lihonnut noin 7 kg :( Käääk ja vasta puolessa välissä ollaan :D

      Mä koitan parhaani mukaan. Yritän vaikka tehdä koko aika jotakin, jos vaikka stressi unohtuisi :)

      Poista
  3. Voi, älä stressaa, ei tee vauvalle hyvää! Ollaan melkein samoilla viikoilla, jään lukijaksi!

    http://ruusuillatanssimistasittenkin.blogspot.fi

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Yritän olla kaikin keinoin stressaamatta, ihan vaikka vaan vauvan takia jos en itseni :)

      Aijjaa :D No mun täytyy kanssa mennä tsekkaamaan sun blogi :) Tervetuloa seurailemaan! :)

      Poista
    2. Kiitos :) tervetuloa myöskin!

      Poista