lauantai 3. syyskuuta 2016

Koulunalku.

15.8 maanantaina mulla alkoi pitkästä aikaa opinnot uudessa koulussa ja uutta alaa opiskellen. Mulle on ollut aina selvää, mikä haluan olla isona ja nyt vihdoin se on toteutumassa. Musta tulee lastenohjaaja. Aloitin koulun ihan toisella paikkakunnalla ja ensimmäinen päivä jännitti tosiaan aikalailla. Mielessä pyöri kaikenlaisia ajatuksia, kuten Saanko kavereita? Millainen koulu on? Entä jos en tykkääkkään alasta ja petyn?..

Noh nyt voin sanoa, että kaikki nuo ajatukset olivat täysin turhia. Meillä on mitä ihanin luokka ja ihanimmat opettajat <3 Ihmettelen kuinka kaikki meidän luokassa tuli toistensa kanssa niin hyvin toimeen. Ehkä se johtuu siitä, että nyt ollaan aikuisopiskelijoita, eikä suoraan peruskoulusta opiskelemaan lähteneitä. Muistan kauppista käydessäni, kuinka meidän kauppisluokalla oli aina kaikenmaailman kuppikuntia ja toisia katsottiin halveksuvasti. Jokseenkin nyt jo naurattaa koko ajatus. Kuinka lapsellisia sitä ollaankaan oltu.


Tottakai tulee tilanteita väkisinkin eteen milloin ei varmasti kaikkien naama miellytä, mutta se nyt on elämää, silti ihmisten kanssa voi edes yrittää tulla toimeen. Jostain syystä mua nykyään naurattaa kaikenmaailman turhat riidat kavereiden kanssa, varsinkin jos toinen mököttää syystä jota ei edes ehkä tiedetä, eikä voi sopia asioita. Noh nyt mentiin taas vähän ohi aiheen.


Olen siis käynyt lastenohjaaja koulutusta nyt pari viikkoa ja voin kyllä käsi sydämmellä sanoa pitäväni alasta. Olen päässyt jo opiskelemaankin jonkin verran ja aiheet kuulostavat mielenkiintoisilta. Yksi lakikurssi meillä on jo ollut ja siellä meinasi kyllä väsy tulla, mutta siitäkin selvittiin ehjin nahoin :)




Meidän koulu on aika iso ja alussa olinkin ihan sekaisin missä on mitäkin. Erinäisiä rakennuksia löytyy useita ja kaikilla rakennuksilla alueella on omat nimensä. Onneksi meitä kierrätettiin koulun alueella jonkin verran ja nyt alan jo muistamaan missä mikäkin rakennus on ja missä meillä on oppitunteja.

Ensimmäinen työharjoittelu meillä alkaa marraskuussa ja olenkin ollut jo aktiivisena hakemassa paikkaa. Paikka mulle löytyikin oikeastaan jo ensimmäisellä soitolla meidän viereisestä vuropäiväkodista! Mä odotan jo innolla, että pääsen tutustumaan uusiin ihmisiin, mahdollisesti tuleviin työympäristöihini siis päiväkotiin, jos niin päätän ja tietenkin kaikkiin ihaniin lapsosiin, ketä minun ryhmässäni tulee olemaan :)


Nyt kaikki laittaa ne peukut pystyyn, että mulla menee koulu hyvin ja valmistun viimeistään 2018 keväällä lastenohjaajaksi :)


                            ♡ -Riikka

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti