keskiviikko 10. joulukuuta 2014

1-vuotias Evelyn

                             Voi apua! 

Eilen oli se päivä, jolloin meidän pikku rakkaasta Evelynistä tuli 1-vuotias. Aika on mennyt ihan todella nopeasti. Alku vauva-aika on mulla aika sumussa, mutta silti on ihanaa muistella kaikkea mitä tähän vuoteen on mahtunut.

Tasan vuosi sitten oli mun elämäni ehkä yksi hirveimmistä ja samalla myös ihanimmista päivistä! Nimittäin synnytys. Synnytys ei ollut sieltä mukavimmasta päästä, mutta se palkinto minkä synnytyksen jälkeen Aleksin kanssa saimme oli ja on edelleen maailman parhainta♡


Mä olen nyt ollut tasan vuoden äiti, ihanalle Evelynille. Mä olen iloinen, mutta samalla myös itkettää.. Mä olen pärjännyt äitinä mielestäni erittäinkin hyvin. Voin hyvällä mielin olla ylpeä itsestäni. Olen tietenkin myös ylpeä Aleksista, kuinka hyvä isä hän meidän pikkuiselle onkaan!


Neuvolassa ollessamme neuvolatäti tokaisi Evelynille, että "enään et olekkaan vauva vaan taapero" ja iski minulle käteen taaperoikäisen vanhemmille 1-2 vuotta lehtisen. Multa meinasi oikeasti päästä itku. Oonkohan jotenkin herkkis vai mitä?? Onneksi neuvola täti ei huomannut :D No sama jatkui illalla kun itkin Aleksille ihan tosissani kuinka yksi päivä oli mukamas muuttanut mun vauvan niin, ettei neiti muka enään olisi vauva. Aleksi yritti parhaansa mukaan lohdutella, mutta minkäs teet kun olen tälläinen. Jotakuinkin mieheni sanoja lainaten "Evelyn on aina meidän vauva, me ei oikeen voida estää hänen kasvamistaan, mutta Evelyn saa olla meidän vauva vaikka vielä 18-vuotiaanakin jos niin haluamme". No niinhän se menee ja se kyllä helpotti erittäin kovasti mun oloa.


Tänään kuitenkin haluan toivottaa meidän rakkaalle Evelynille erittäin hyvää 1-vuotis synymäpäivää ja vähän kliseesti myös sanoa, että mä olen maailman onnellisin äiti kun olen saanut jotakin näin ihanaa ja suloista tänne maailmaan♡ 











                                                                  <3 -Riikka

8 kommenttia: