tiistai 16. syyskuuta 2014

Päiväkoti paikka.

Me haettiin Aleksin kanssa Evelynille eilen päiväkoti paikkaa seuraavaksi syksyksi, jos vaikka sattuisi hyvä tuuri ja mut huolittaisiin opiskelemaan vihdoin sellaista alaa mihin olen aina halunut.

Laitoimme nyt alussa kahteen eri päiväkotiin hakemuksen. Toinen on ihan tässä meidän lähellä, matkaa on noin puoli kilometriä jos sitäkään ja päiväkoti on pieni (siis lapsia on vähän). Se kuulostaisi mun korvaan sopivammalta kuin iso päiväkoti yksi ja puoli vuotiaalle, minkä ikäinen Evelyn tulee silloin olemaan.

Toinen päiväkoti johon haettiin paikkaa onkin jo vähän suurempi, mutta hyviä kokemuksia lähipiirissä siitä on ollut. Mm. siskoni lapsi, eli Evelynin serkku on samaista päiväkotia käynyt ja muistan niiltä ajoilta kuinka mukavia päiväkodin tädit siellä olivat (vieläkin samoja hoitajia kuin silloin). Matkaa päiväkotiin tulisi yli kolme kilometriä, mutta onneksi meillä on auto ja bussitkin liikkuvat ellei kävellen jaksa aina mennä.

Saattaa olla, että perehdytään vielä muihinkin päiväkoteihin, koska nämä kaksi päiväkotia on kuulemma aina ihan tupaten täynnä ja jonoa on sitäkin enemmän. Itse ainakin olen valmis miettimään vielä muitakin päiväkoti paikkoja.

Lykättiin nyt joka tapauksessa se perhepäivähoitaja, josta jo joskus olen saattanut mainitakkin. Syitä siihen on monia, en ala niitä nyt kuitenkaan tähän luettelemaan ettei kenellekkään tule väärää käsitystä asiasta.

Nyt vain odottelemaan mun pääsykoe kutsua ja Evelynille päiväkotipaikkaa :)

                       ♡ -Riikka

1 kommentti: