keskiviikko 13. elokuuta 2014

Huono päivä ja positiivisuus haaste itselleni ja teille kaikille :)

Se tunne kun on huono päivä ja masentunut omien ajatusten kanssa synkkyyteen. Ollaan jouduttu Evelynin kanssa istumaan kotona kun Eve on kipeä ja tämä oikeesti tylsistyttää jo näin kahden päivän jälkeen. Onneksi Eve on ja parantumaan päin :)

Mutta se mitä mä tulin oikeesti puimaan tässä kirjoituksessa on se, että mä haluan oppia löytämään niistä huonoistakin asioista, mitä siis varmasti jokaiselle ihmiselle tulee joskus niin jotain positiivista. Se voisi olla mun positiivisuus haaste itselleni. Luulen että ajanmyötä siihen oppisikin ilman sen kummempia miettimisiä.

Esimerkkinä juuri tämä kun ollaan vaan neljän seinän sisällä eikä päästä mihinkään, se jos joku ärsyttää. Nyt sitten se positiivinen asenne tähän mukaan. Elikkä positiivista tässä on se, että mä saan viettää laatuaikaa ihan vaan pelkän Evelynin kanssa. Leikkiä, hassutella, katsoa piirrettyjä ja lukea Evelle kirjoja. Toiseksi mä ehdin siivota kotia :) Keksisinköhän vielä kolmannen hmmm. Noh positiivista on myös se, että mä olen kotona kerrankin :D Yleisesti ottaen meillä on aina jotain tekemistä jossakin ja harvoin ollaan kotona montaa päivää putkeen, siis päivällä ennen kuin Aleksi kotiutuu töistä.

Tuntuuko teistä koskaan siltä kun on huono päivä, että ei löydy mitään positiivista niistä huonoista asioista?

Miks ei vain voi olla positiivisin mielin? 

Toinen juttu esimerkkinä työhaastattelu tai jotain vastaavaa:

"Turhaan mä sinne haen ku en pääse kuitenkaan, ei ne mua halua. Kaikki muut on niin paljon parempia". Joo ei sitä mitään tuolla asenteella saakkaan.

Siispä nyt positiivisuutta kehiin, niin minä kuin te muutkin, ketkä ette vielä omaa sitä taitoa :)



                          <3 -Riikka

6 kommenttia:

  1. Toi on kyl niin totta, aina keskittyy vaan negatiivisiin puoliin ja unohtaa ne pienetkin positiiviset asiat mistä nauttia. :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jep se on kumma juttu, mut niin se vaan tuppaa menemään. Turhaa sellanen :D

      Poista
  2. Positiivinen asenne on kyl ihana juttu!! Vaikka välillä unohtuukin=D
    Mutta mä kannatan myös sitä, että yrittää löytää huonoista jutuista jotain hyvääkin=)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Suoraan sanottuna mun mielestä ihmiset jotka osaavat olla positiivisia suunilleen kaikessa on ihania <3 Kateeksi käy niitä :D Joo se on taito mitä joutuu oikeasti opettelemaan.

      Poista
  3. mä kyllä löydän aina jkaisesta päivästä jotain positiivista paitsi sitten kun mulle sattuu se örrimörri päivä niin kaikki tuppaa yleensä menemään pieleen eikä niistä päivistä oikeesti löydy mitään hyvään :D onneksi näitä on tositosi harvoin!
    Itteäni inhottaa sellaset ihmiset jotka jaksaa valittaa joka asiasta kun mikään ei ole hyvin tai jotain on liian vähän.. Itse sit taas nautin eniten niistä elämän pienistä jutuista kuten että J antaa mun nukkua viikonloppusin hetken pidempään tai suostuu esimerkiks kylvettää helmin mun puolesta, yllättää mut tuomalla kaupasta suklaa patukan jne.. lapsen hymy ja ilo saa mut myös mahdottoman onnelliseks :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin se pitääkin löytää :)

      Oon itekki huomannut, että välillä ihan pienetkin huomion osoitukset tekee mulle todella hyvän mielen.

      Sulla ainakin asenne kohdillaan :) Pystyisinpä itse aina samaan, vaikka perusluonteeltani aika iloinen olenkin :)

      Poista