maanantai 9. kesäkuuta 2014

Evelyn 6 kk :)

Evelyn on nyt puolivuotias!!

Ajattelin kirjoittaa nyt asioita joita Evelyn jo osaa.

1. Evelyn osaa kääntyä selältä vatsalleen ja vatsalta selälleen.
2. Evelyn osaa äännellä tähän tyyliin "mam-mam-mam-mam, älälälälälä ja kerran suusta on jopa oikeesti kuulunut sana "äiti" niin selvästi kun vaan sen voi sanoa (tainnut olla vahinko :D)"
3. Evelyn osaa jo istua. Tuen kanssa kyllä paremmin mutta onnistuu ilman tukeakin.
4. Syödä osataan jo nätisti.Ei sotkien :D Myös sormiruokailua aloitettu.
5. Osaa tarrata leluihin.
6. On löytänyt varpaat ja ne on joko suussa tai sitten revitään sukkia ja kenkiä jalasta. 
7. Osataan pyöriä niin sanotusti navan ympäri, mutta vielä ei päästä eteenpäin. (Eiköhän sekin kohta ala sujumaan sen verta jo yritystä on :D)

Onhan noita vaikka mitä mitä meillä jo osataan. 

Ihan älytöntä miten nopeasti tää aika on mennyt. Hoen tätä varmaan ihan joka kuukauden kohdalla kun Eve on vanhempi, mutta ihan oikeesti. Kohta meillä ei ole enään vauvaa vaan Evelynistäkin tulee jo taapero. Odotan kyllä sitä, että Evelyn oppii kävelemään ja puhumaan, mutta silti niin haikeeta, että kohta Eve ei ehkä enään halua syliin ja pusut on ällöjä... No onneksi siihen on vielä hetki aikaa :)



Pakko vielä kertoa teille yksi juttu joka ei liity Evelyniin. Oltiin Aleksin ja Evelynin kanssa mun isällä ja käytiin niiden läheisellä joella. Noh mä menin sitten ekaksi Evelynin kanssa kastamaan varpaita jokeen ja sen jälkeen yksin. Mulla oli mun leopardihaalari päällä ja siinä on todella löysät taskut. Menin istumaan takaisin viltille tultuani sieltä vedestä pois. Mun 7-vuotias pikkuveli meni uimaan ja nosti joesta puhelimen sanoen "kattokaa löysin puhelimen, tää oli täällä pohjassa puoliks hiekan alla".. Kaikkien ilmeet oli nähtävän arvosia. Puhelin on valkoinen Samsung, mä tunnustelen taskut "CRAP" mun puhelin!! Se puhelin oli ollut siellä veden ja hiekan alla 15-minuuttia!! Mun puhelimessa oli kaikkia tosi tärkeitä kuvia (siis mulle tärkeitä). Mun entisestä koirasta, jonka jouduin antaa toiselle perheelle ja kaikki Evelynin vauva kuvat. Mulla ei ees ollut dropbox käytössä.. Kaksi vuotta vielä maksuaikaa, koska otin puhelimen osamaksulla. Meinasin ihan oikeesti jo luovuttaa. Teki mieli itkeä samalla kun yritin kestää sen, että se oli ihan oikeesti mun puhelin.

Noh otettiin siitä äkkiä akku irti ja kuivattiin se. Pistettiin minigrip-pussiin kotona ja laitettiin pussiin riisiä, jonka pitäis imeä vesi. Ihan jännityksestä kankeena koitin avata puhelimen kotona seuraavana päivänä. Ja arvatkaa mitä??? MUN PUHELIN TOIMII!! Maailman paras päivä! Mulla ei yleensä käy mitään tuuria, mutta nyt kävi.

                               ♡-Riikka

3 kommenttia:

  1. Iso tyttö jo ♡ voi eii toi puhelin juttu!! Onneks toimii mut kannattaa nyt siirtää ne kuvat koneelle kun J:llä tippu puhelin joskus wc pönttöön se toimi pari päivää mut sit siit meni antenni ja mikki rikki

    VastaaPoista