maanantai 15. kesäkuuta 2015

Rv 29 viikon neuvola käynti.

Samalla kerralla kun oli Evelynin puolitoista vuotis neuvola käynti niin mullakin oli neuvolakäynti masuvauvan kanssa. Se taisi olla tämä viikon 30 käynti, vaikka silloin olikin vasta vaihtunut viikko 29. Kaikki vauvan osalta oli oikein hyvin. Jutusteltiin neuvola tädin kanssa vähän niitä näitä ja sitten päästiinkin katsomaan mun paino, turvotus verenpaine, pissanäyte, hemoglobiini, kohdunpohjankorkeus, sydänäänet ja vauvan liikkeet.

Viikko 29+2 suluissa viikko 22+3.

Paino: 60,7 kg  (58.4 kg)
Turvotus: - (+-)
Verenpaine: 96/64, joka mulla on aina aika alhainen. (108/64)
Pissanäyte: puhdas (puhdas)
Hemoglobiini: 121, oli onneksi noussut alkuperäisestä. (117)
Kohdunpohjan korkeus: 26,0 (17,0)
Sydämen syke: + (+)
Liikkeet: ++ (++)

Sain myös neuvolasta paketin mikä sisälsi vauvalle tutin, tuttipullon, tuttipullon tuttiosia, puhdistuspyyhkeitä ja itselleni sain imetyslehtisiä ja nännivoidetta.

Neuvolassa minun osaltani ei sen enempää tehty, seuraava käynti on heinäkuussa noin 36 viikolla. Silloin katsotaan vauvan painoarvio ja se miten päin vauva masussa oikein on. Mua jännittää jo aika paljon, että ollaanko siinä vaiheessa kun pitää, jo käännytty oikeaan asentoon. Tällä neuvola kerralla neukkutäti tunnusteli ja oli melko varma vauvan olevan sillä hetkellä pää alaspäin niinkuin kuuluukin.

Myös painoarvio mua jännittää ihan järkyttävästi. Mä haluan pystyä synnyttämään lapsen alakautta mielummin kun sektiossa, mutta jos vauvasta tulisi yli neljä kilonen niin mulle on sanottu, että siinä tapauksessa sektio on mahdollinen. Evelyn painoi syntyessään 3004 g. Saa nähdä mitä sisko painaa :)

                             ♡ - Riikka

2 kommenttia:

  1. Mua myös jännittää tuleva painoarvio. Mulla kaikki vastanneet aina pienempää ja tämä taas aina isompaa. Kunhan ei mikään jätti olis kun on tottunut synnyttämään noita pienempiä. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jep se on jotenkin niin pelottavaa kun koskaan ei voi tietää pitääkö painoarviot paikkaansa jne.

      Mä ainakin odotan jo kauhulla jos vauva onkon iso ja synnytyksessä käy jotai sen takia. Pitäisi vaan kai rentoutua ja uskoa kaiken menevän hyvin :)

      Poista