sunnuntai 23. helmikuuta 2014

Mun äitiys :)

Nyt ajattelin vihdoin kirjottaa tän kirjotuksen mun äitiydestä. Mun on pitänyt tehdä tää jo ainakin koko viime viikon ajan, mut jotenki en vaan taas oo kerenny :o 

Se, että musta tuli äiti maailman ihanimmalle pikkuselle on ihan mahtavaa. Mä muistan kuinka oon jo 16 vuotiaasta asti miettiny, että haluun lapsia :) Ajan kohdaks olin kyllä miettiny iän jolloin oon 22-vuotias, se oli mun mielestä se ihanne ikä saada ensimmäinen lapsi. Mut nyt huomaan, että ei se oikeesti päde. Se milloin saa lapsia on jokaisen oma asia ja varmasti maailman paras sellainen ♡

Mä sain tietää olevani raskaana vasta kaks kuukautta sen jälkeen kun tää oli käynyt :) meidän vauva oli jo yli 7 viikkonen silloin :) Mulla alko sillon tosi huonot olot. Oksetti ihan koko ajan. Ajattelin, että se johtuis mun antibioottikuurista, koska oon tosi monelle eri antibiootille allerginen. Kuitenki mä sit söin sen kuurin loppuun ja se huono olo vaan jatku :D Käytännössä Aleksi oli se, joka sano et nyt mennään kauppaan ja ostetaan testi. No niin sit tehtiin. Ja plussaahan se näytti ♡ Aluks tuli pieni järkytys, koska en ollu valmistautunu siihen vaikka tiesinkin haluuvani lapsen. Mulla on ollu maha kipuja tosi pitkän aikaa ja kävin niistä lääkärissä useasti. Niiden kanssa samassa mulle selvis, että mun on vaikeempi saada lapsia, koska mulla on  PCOC-monirakkulaoireyhtymä, joka siis vaikeuttaa raskaaksi tulemista kuukautisten epäsäännöllisyydellä. Kun mä kuulin tän ni pelkäsin siitä asti, että mä en saa lapsia koskaan. Vaikka se oli ainut asia mitä oikeesti eniten halusin. Onneks toisin kävi ja saan ihan oikeesti olla todella onnellinen siitä ♡

Se, että mä pelästyin kun se plussa tuli aiheutti sen kamalan pohtimisen ( Mitä nyt tehdään? pidetäänkö me se?) Siinä oli asian kanssa veivaamista edestakaisin. Mut tottakai me päädyttiin pitämään Eve :) Se kun Eve synty oli mun elämän yksi parhaimmista tapahtumista. Oon iki onnellinen siitä, että saan kokea kaiken tän äitiyden ilot ja myös välillä huolet ja surut. Se kuuluu tähän elämään ♡♡ 

Lapsen saaminen on mitä ihanin asia ja siitä pitää mun mielestä nauttia ♡♡

Tässä ensimmäinen kuva jonka otin mun mahasta kun se oli jo vähän kasvanut :) 



Ja tässä aikalailla yks viimeisimmistä kuvista jonka oon ottanut. 




2 kommenttia:

  1. Mä oon myös sitä mieltä että koskaan ei op "oikeaa aikaa" tulla raskaaksi, aina se varmasti hieman hirvittää iästä riippumatta ja siitä onko suunniteltu raskaus vai ei :)

    VastaaPoista
  2. Onneks kuitenkin saa itse aikalailla päättää pitääkö lapsen vai ei :)
    Mulle vaihtoehtoa ei ollut etten olis pitänyt, tiedän, että jos en olisi niin mä olisin
    katunut sitä loppu elämäni..

    VastaaPoista