perjantai 19. syyskuuta 2014

Unikouluttaja.

Meillä kävi eilen aamulla unikouluttaja. Hän tuli apuun, koska Evelyn heräilee keskellä yötä todella monesti syömään.

Mä olen itse jo aika väsynyt kun saan nukuttua niin vähän yöllä, Even yö heräämisten kanssa. Ja joo kyllä tiedän, että kun on lapsi niin sen kanssa pitää jaksaa valvoa, mutta se, että Eve ei ole nukkunut moneen kuukauteen hyvin, vaan on heränyt jopa 7 kertaa juomaan maitoa per. yö on mun mielestä jo aika älytöntä ja täysin samaa mieltä oli mun kanssa tämä unikouluttaja.

Sain mielestäni ihan tarpeellisia vinkkejä.

Aloitetaan kokeilemaan aluksi niin, että Evelynille ei annetakkaan nukahtamiseen maitopulloa vaan se annetaan jo noin puoltatuntia ennen. Sänkyyn ei siis pulloa ollenkaan, ettei Eve yhdistä maitopulloa nukkumiseen. Nukuttamiseen käytetään vain pelkkää sideharsoa ja tuttia. Saa nähdä miten onnistuu. Eve on kuitenkin oppinut jo siihen maitopulloon sängyssä.

Minulle myös sanottiin, että vettä ei kannata antaa maidon tilalla, koska samalla tavalla Evelyn oppii vaatimaan vesipullon jos sen korvaa maitopullolla + vaipan vaihtoa joutuu harrastamaan monesti yössä.

Jos tuo onnistuu nyt tämän viikonlopun aikana hyvin, niin voidaan alkaa kokeilemaan myös sitä yö syötön pois jättämistä. Vaikeaahan se tulee olemaan, mutta kaikkea kannattaa mielestäni yrittää. Koitan olla itse nyt vahva enkä antaa Evelle heti periksi jos ei meinaa onnistua. En kuitenkaan aio antaa neidin huutaa/itkeä, liian kauan, koska mun mielestä se ei ole oikein. Jos tämä ei onnistu niin voi sitä kokeilla vielä muitakin keinoja tai antaa vaan olla. Mielestäni kaikkea kannattaa kuitenkin kokeilla.

                          ♡  -Riikka

2 kommenttia:

  1. Toi kuulostaa kyllä hyvältä, toivottavasti eve oppis luopumaan pullosta ja te saisitte kunnon yö unet :)

    VastaaPoista