lauantai 29. maaliskuuta 2014

Vauvauinti.

Moikka vaan :)

Mä oon ajatellut lähteä Evelynin kanssa vauvauintiin. Otin Internetistä selvää, että vauvauintiin ovat tervetulleita kaikki 4 kk-ikäiset, jos ovat yli 5 kg painavia :) Evellähän on siis nyt painoa 6 kg 230 g, joten me päästäisiin uiskentelemaan heti kun Evelyn 9.4.14 täyttää sen 4 kk :)

Nyt pitäisi ottaa selvää vielä millainen käytäntö meidän uimahallissa on uimapuvun suhteen. Täytyykö uimapuvun olla ns. normaali vai lahkeellinen uimapuku? Olen ymmärtänyt, että jokaisessa uimahallissa on hieman eri käytäntöjä. Täytyy kysyä myös, että pitääkö olla erikseen veteen sopiva vaippa uimapuvun alla vai ollaanko ilman vaippaa? 

Mun mielipiteet vauvauinnin plussiksi olisi:

1. Evelyn oppisi uimaan jo pienestä pitäen pelkäämättä sitä :) 
2. Eve rakastaa jo nyt kylpeä.
3. Vauvauinnissa tavattaisiin uusia ihmisiä.

Miinuksiksi:

1. Tämä yksi ainot asia joka mua tässä vauvauinnissa pelottaa/ärsyttää on se, että joudun opettamaan Eveä sukeltamaan. Jostain syystä musta tuntuu ihan kamalalta laittaa pieni avuton vauva veden alle. Hän ei voi sanoa haluaako sinne ja musta tuntuu, että Eve tukehtuu sinne. Hyi ihan kamalaa. EN HALUA, EN, EN JA VIELÄ KERRAN EN! Okei okei mä tiedän, että puolenvuoden ikään saakka vauvoilla on se ns. refleksi joka laittaa hengitystiet "lukkoon" :) Mut silti... 

Onko muilla tätä samaa ongelmaa vai oonko mä oikeesti vaan liian ylihuolehtiva? Kaikki vauvat kai sieltä on hengissä selvinneet :D Ja pitäiskö mun olla viemättä Eveä sinne ollenkaan kun olen tälläinen hössöttäjä tän sukellus asian kanssa? 




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti