perjantai 29. heinäkuuta 2016

Fiiliksiä ennen tyttöjen päiväkodin alkua.

Tasan 2 viikkoa enään, niin meidän pikkuiset lähtee ensimmäistä kertaa päiväkotiin. Olen jo ihan suru silmässä täällä kotona. Tuntuu kamalalta laittaa meidän 1-vuotinen neiti päiväkotiin. Evelynin tiedän pärjäävän loistavasti. Emilykin on jo todella reipas ja on tosiaan kävellyt jo 10 kuisesta saakka, joten en usko että hänenkään päiväkotiin menosta tulee mitään ongelmia. Tälläistä tämä vaan on, että saa surra kun lapset kasvavat niin nopeaa tahtia. Ainahan vanhemmille varmasti on kova paikka, kun lapsi lähtee päiväkotiin, oli sitten minkäikäinen lapsi tahansa kyseessä.


Olisin toki voinut jäädä vielä kotiinkin, mutta nyt kun sain koulupaikan johon olen 16-vuotiaasta saakka halunnut päästä niin pakkohan se oli vastaan ottaa. Vuodella sain koulutusta lykättyä jo, mutta nyt elokuun puolessa välissä lähden kouluun.

Menen opiskelemaan lastenohjaajaksi ja olen enemmän kuin innoissani koulutuksesta. Saan vihdoin ammatin, jota olen halunnut niin kauan kun vain muistan. Pääsen lasten pariin tekemään töitä. Koulun aloittamisessa on myös se ihana puoli, että koulu on eri paikkakunnalla jossa minä asun ja saan aivan uudet kaverit ja uuden alun :) Pääsen niin sanotusti välillä jo aikuisten pariinkin yli kolmen vuoden kotona olon jälkeen.


Sen tiedän jo valmiiksi, että alku päivät tulevat varmasti olemaan minulle todella kovia, kun mietin miten Evelyn ja Emily päiväkodissä pärjää. Mietin jo nyt kuinka voin pidätellä itkuani, kääntää selkäni ja sanoa neideille, että isi ja äiti tulee hakemaan teitä kolmen jälkeen kotiin.

Sanokaa mulle, etten ole ainoa, joka tuntee tälläistä fiilistä jo tässä vaiheessa?

Seuraavalla viikolla mun on vielä suunnistettava kaupoille ostamaan itselleni koulutarvikkeita. Tuntuu todella hassulta palata koulun penkille neljän vuoden jälkeen. Nykyiseltä ammatiltanihan olen merkonomi, mutta se ei ollut ollenkaan se mun juttu. Tiesin sen jo ylä-asteelta päästyäni. 

Lyijykyniä olen jo ostanut ja osa koulutarvikkeista minulta jo löytyykin, mutta osa on vielä kaupassa. Haluaisin myös kovasti mennä ostamaan itselleni uuden laukun tai koulurepun, mutta sitä kyllä mietin vielä. Ostettavaa on lähiaikoina niin paljon ja se nyt ei ole välttämätöntä, koska multa tosiaan löytyy laukkuja jo jonkin verran.

Päiväkotiin täytyy myös varata tutustumisaikaa ja täyttää pari aloituskeskustelulappua, joissa kerron hieman meidän tytöistä ja heidän päivärytmistään. Päiväkotiin käydään Aleksin kanssa vielä ostamassa ulkovaatteita, kuten sadevaatteet ja vk-haalarit. Tosin osa meiltä jo taitaa löytyäkkin ja sadevaatteet saadaan ainakin Emilylle syntymäpäivälahjaksi. 

Nyt vain jännittämään uutta vaihetta elämässä. Pitäkää peukkuja jo valmiiksi, että kaikki menee hyvin! :)

                            ♡ -Riikka




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti