maanantai 19. lokakuuta 2015

Meidän maanantai päivä.

Meidän päivä lähtee käyntiin aamulla klo:

05:46

Vauva herää ensimmäisen kerran syömään. Käyn vessassa ja lämmitän sen jälkeen Emilylle maidon. Syödään ja peittelen Evelynin, joka on tullut mun viereen nukkumaan. Sen jälkeen vauva omaan sänkyyn ja koitetaan vielä nukkua jonkin aikaa.

08:57

Emily herää syömään uudestaan. Evelyn nukkuu vielä, joten mäkin koitan vielä hetken lepäillä ennen tyttöjen heräämistä, sen jälkeen kun olen syöttänyt Emilyn. Laitan kuitenkin herätyskellon soimaan, jottei myöhästytä neuvolasta Emilyn 2 kk rotarokotteesta.


Meillä yö meni taas aikalailla Evelynin yskää hoidattaessa ja mulla kurkkukipu oli ihan mieletön. Unta ei siis tänäkään yönä paljon tullut.

10:56

Evelyn herää ja alkaa silittämään mua päästä. Esitän hetken vielä nukkuvaa ja neiti lähteekin olkkariin leikkimään. Tässä vaiheessa mun on pompattava salamana ylös, jottei tyttö keksi mitään typerää sillä välin kun olen sängyssä.


11:00

Olen ylhäällä ja aletaan Evelynin kanssa valmistautumaan aamu puuhiin. Vaihdetaan vaippa, syödään ja puetaan päälle. Itse meikkaan tässä välissä.


12:00

Emily herää ja aletaan tekemään Emin aamu jutut. Vaihdetaan vaippa ja syödään. Samaan aikaan mun äiti tulee meille aamukahville.

12:41

Leikitään Evelynin kanssa ja pidetään samalla Emilylle seuraa ♡


13:30

Aletaan valmistautumaan Emilyn neuvolaan. Puetaan ulkovaatteet päälle ja lähdetään matkaan.

Aleksi on meitä neuvolalla vastassa, koska joutui sairaslomalle kätensä vuoksi.

13:50

Päästään neuvola huoneeseen sisään. Jutellaan ekaksi hieman näistä pikkuisista ja sitten Emily saakin rokotteen. Onneksi tällä kertaa suun kautta. Emilystä lääke maistuu todella hyvältä ja sitä maiskutetaankin oikein innoissaan. Emily odotti lisää hyvää lääkettä, mutta niinhän se menee, että kaikki hyvä loppuu aikanaan :D Nyt jäädäänkin odottelemaan, tuleeko rokotteesta mitään oireita.

14:30

Saavutaan kotiin. Aleksi antaa vauvalle maitoa ja me Evelynin kanssa syödään välipalaa ennen päiväunia.

14:56

Päiväunille päästään noin 15:00 :) Me mennään myös Aleksin kanssa sänkyyn lepäilemään hetkeksi. Aleksi nukahtaa ja mä kirjoittelen tätä postausta valmiiksi.

15:45 

Emily itkasee ja pomppaan nopeasti ylös katsomaan heräsikö neiti. Hän kuitenkin nukahti vielä takaisin kun laitoin tutin. Mä menen myös vielä takaisin sänkyyn. Taidan olla tulossa kipeäksi, koska mua särkee jäseniin, kurkkuun ja jotenkin on ollut koko päivän kamalan voimaton ja laiska olo.

16:58 

Noustaan kaikki ylös. Vaihdetaan vaipat ja lähdetään hakemaan kaupasta ruokaa ja Evelynille antibiootti apteekista. Päätetään myös samalla mennä poikkeamaan tyttöjen tädille ja moikkaamaan samalla Evelynin kummitätiä Kristaa :)

18:00

Ollaan Lauralla ja syödään Evelynin kanssa ruokaa. Emily nukkuu ja Aleksi lähti lenkille.

18:44

Yritän saada tytöistä kuvia, mutta Evelyn ei jostain syystä ole tänään yhtään kuvaus tuulella :D Samalla jutskaillaan Kristan kanssa :)




Evelyn löysi Julian huoneesta liitutaulun ja halusikin alkaa piirtelemään tauluun!






20:05

Ollaan edelleen Lauralla, Emily nukkuu ja Evelyn makoilee kissan kanssa sohvalla :)



20:36

Ollaan kohta puolin lähdössä kotiin tyttöjen kanssa iltapalalle ja nukkumaan. Aleksin kanssa varmasti vielä valvotaan ja tehdään jotakin, jos tytöt suostuvat suht ajoissa nukahtamaan.

Tälläinen oli meidän maanantai päivä :) Kuinkas teillä tämä päivä sujui?

                           ♡ -Riikka

2 kommenttia:

  1. Voi kuinka sulosia noi tytskyt on! Ja toi vaavi saa mulle taas pikku kuumeiluoireita aikaan apua : D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos ♡ Voi ei :D No mut hei onhan sulla vielä aikaa saada lapsia, jos oikein mieli tekee :D

      Meillä Emily on kyllä niin kiltti tapaus, että ihmettelen itekkin :D

      Poista