lauantai 20. kesäkuuta 2015

Rv 31+0.

Sikiön paino: 1600 g
Sikiön pituus päästä peppuun: 26.5 cm
Sikiön koko pituus: 36 cm

"Tämän viikon alussa sikiö on 28 viikkoa vanha. Aivojen pintakerroksen aivopoimut kehittyvät. Sikiön aivot kontrolloivat rytmisiä hengitysharjoituksia ja sikiö säätelee itse lämpötilaansa!
Untuvakarvoitus alkaa hävitä, mutta säilyy pisimpään selässä ja olkapäillä. Sikiöllä on nyt kunnon hiukset päässä. Ihonalainen rasvakerros paksuuntuu ja silottaa ihon. Rasva eristää ja toimii energianlähteenä.
Sikiö liikkuu niin paljon kuin mahdollista rajoittuneessa tilassa. Se potkii jaloillaan ja jyskyttää käsillään. Jotkut sikiöt alkavat nyt kääntää itseään pää alaspäin. Tämän huomaat kun sikiö potkii ja jyskii palleaan ja kylkiluihin ja pää painuu kohti lantionpohjaa". 
Kopioitu vau.fi -sivustolta.


Taas pyörähti uusi viikko käyntiin, tänään ollaan siis jo viikolla 31+0. Nyt on ihan oikeasti laskettuun aikaan jäljellä enään 10 viikkoa. En voi muuta taas sanoa kun vain, että aika on mennyt ihan älyttömän nopeasti ja jännitys kasvaa päivä päivältä suuremmaksi.

Olen saannut jo useasti ahdistettua itseäni, koska meillä tosiaan on muutto 15 päivä heinäkuuta ja kaikki on vielä ihan kesken. Vauvalla tosin on jo melkeimpä kaikki tarvittava, mitä nyt joitakin pikkujuttuja puuttuu ja se yksi todella suuri hankinta nimittäin ne tuplarattaat. Mun pitäisi saada pikaisesti myyntiin nuo meidän Emmaljungan yhdistelmävaunut. Jos jollain on tarvetta niin ilmoitelkaa ihmeessä! Kuvia jne saa kyllä ja kokeilemaan saa tulla :D. Muutoin vaunut lähtevätkin myyntiin jonnekkin palstalle :)

Mä olen huomannut, että mulle on taas tullut kamala touhuamisen tarve. Haluaisin koko ajan olla siivoamassa tätä kämppää tai jotakin muuta. Olen myös huomannut tällä alkavalla viikolla ja viime viikolla kuinka herkillä olen taas ollut. Kaikki asiat itkettää vaikka ne olisivat ihan pieniäkin. Positiivisuutta yritän löytää joka asiasta, mutta tällä hetkellä kun Evelyn on ollut kipeä ja mä olen joutunut ravaamaan hammaslääkärissä ihan jatkuvasti (joka jatkuu edelleen) multa alkaa jo toivo loppua. Noh jos tämä tästä viimeistään sitten kun vauva pääsee maailmaan.

Turvotusta mulle ei oikeastaan vieläkään ole tullut. Alaselkä on alkanut hieman reistailemaan, jos olen kamalasti touhunnut päivän aikana. Muuten täällä sitten onkin kaikki oikein hyvin, vauva potkii kunnolla ja isoja potkuja. Suurin ongelma tällä hetkellä ovat vain nämä mun hampaat.

Kyllä kai tästä raskaudesta kannattaa nyt vielä nauttia kun sitä on jäljellä. Mä tiedän, että kaksi lasta meille on se oikea luku ja jos nyt sattuisi vielä se kolmas joskus HUOM joskus tulemaan niin siihen kyllä saa luvan vierähtää useampi vuosi! Nyt vain odotellaan tätä pikkuista ipanaa täältä syntyväksi kun sen aika on :)

Masu kuvaa viikolta 31+0:



                             <3 - Riikka

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti