torstai 12. helmikuuta 2015

Rv 12+4 neuvola ja ultraääni

Eilen aamulla kello 10:00 mulla oli toinen neuvolakäynti masuni kanssa. Evelynin kanssa mentiin yhdessä neukkuilemaan. 



Neuvolassa katsottiin taas perus verenpaine, hemoglobiini ja juteltiin eräästä minulle ja Aleksille täytettäväksi jääneestä lappusesta. Aleksi vihaa yli kaiken noita rasti tai ympyrä ruutuun neuvolalappuja :D Mä taas jostakin syystä rakastan niitä ja paneudun niihin aina kun sellaisen saan :)

Kaikkein ihanin yllätys oli kun neukkutäti käskikin yhtäkkiä mua mennä makaamaan pedille ja sanoi, että nyt kuunellaan jospa kuultaisiin vauvan sydänäänet. Mä olin ihan unohtanut, että viikolla 12 ne voi jo kuulla. Hetken aikaa niitä taas jouduttiinkin etsimään kunnes sydänäänet löytyivät oikealta puolelta ja aika alhaalta vatsaa. Masussa kuulemma on hyvin vilkas tapaus kun sydän jyskytti oikein kunnolla :D



Kello 13:30 meillä olikin sitten jo tämä 12 viikon ultra, joka olisi oikeesti ensimmäinen ultraääni täällä meillä päin. Noh meillä se oli jo toinen :) Mua jännitti jonkin verran, että onko vauvalla kaikki hyvin. Tässä ultrassa katsottiin niskaturvotus ja ruumiinosia vähän muutenkin. Sydän läpätti taas menemään, kädet, sormet, jalat, varpaat ja nenäkin jo löytyi pikku ihmiseltä. Oli huikeeta taas nähdä oma vauveli siitä ruudulta. 

Niskaturvotus oli hyvä, (voiko sen edes sanoa noin? No aivan sama :D) joten huoli tällä hetkellä siitäkin on poissa. Vauva oli juuri päivänokosilla kun masunpäältä ultrattiin. Pikkuisen ultraaja joutui vauvelia herättelemään, jotta näki vauvan liikeet. Kaksi kertaa ultraajan täytyi tärisytellä mun masua ja pikkuinen heräilikin. Siellä hän ojenteli käsiä ja meni kippuralle. Voi raukkaa, mulla kävi ihan sääliksi kun toinen herätetään kesken hyvien unien♡

Nyt voidaan taas hyvin mielin odottaa sitä seuraavaa ultraa, jossa katsotaan tarkemmin vauvan rakennetta ja jospa nähtäisiin, onko meille suotu tällä kerralla poika vai tyttö♡

Pakko vielä tähän loppuun laittaa vertauskuva Evelynin ultrakuvasta ja vauvan ultrakuvasta. Otsa näillä on ainakin erilainen. Toisella paljon pienempi kuin toisella? Nämä suunilleen samoilta viikoilta otettu!

Evelyn oikealla ja masuvauva vasemmalla.



                               ♡ -Riikka


2 kommenttia:

  1. Kiva kuulla että masussa kaikki hyvin :) Ihanasti pyöristyy jo toi sun masu *sydänsilmähymiö*

    VastaaPoista