lauantai 22. marraskuuta 2014

Stressiä synttärijärjestelyistä.

Evelynillä on 1-vuotis syntymäpäivät 9.12 ja mulla alkaa hieman paineet kasautumaan syntymäpäivistä. Tämän kuun 16 päivä saatiin onneksi kaikille synttärikutsut vietyä ja nyt on taas yksi huoli vähemmän. Syntymäpäiviä ajateltiin viettää 7 päivä sunnuntaina, koska neidillä on tuo 1-vuotis rokotus 9 pv ja siitä saattaa nousta kuume tai jotakin muuta. Ei kovin mukava lahja noin syntymäpäivänä :(

Mä haluan Evelynille sellaisen ihanan vaaleanpunaisen unelma kakun, johon tulee kruunu koristeeksi päälle..

Eniten paineita tuottaa neidin syntymäpäiville leipominen. Täytekakkuhan me aijotaan Aleksin kanssa tilata jostakin leipomosta, koska meistä kukaan ei osaa sellaista kakkua leipoa kun syntymäpäiville haluan + vieraita on todennäköisesti tulossa tänne niin paljon, että ihan mikään pikku kakku ei riitä.

Itse aijon leipoa mandariinijuustokakkua. En ole koskaan vielä leiponut sellaista, joten vähän jo jännittää mitä siitä tulee. Aijon kuitenkin kokeilla leipoa sellaisen ennen Evelynin syntymäpäiviä ja kysellä vähän mielipiteitä koemaistelijoilta. Jos kakku ei menesty niin on kyllä keksittävä jotakin ihan muuta. Evelynin täti Sonja lupasi onneksi leipoa jotakin suolaista juhliin. Se on mun pelastus, en nimittäin ole koskaan ollut mikään loistava leipuri.

Keksit ja pullat voisi ostaa kaupasta, ellen innostu leipomaan niitäkin itse. Toisaalta itse leivotut on aina parempia kuin kaupan, siis jos niissä onnistuu :D

Koristeista meillä ei vielä ole tietoa, mutta eiköhän me jotakin keksitä.

1-vuotis kuvaukseenkin pitäisi varata aikaa. Ensiksihän me ei meinattu ottaa kuvia, koska saatiin juuri nuo Evelynin perhekahvilassa otetut kuvat, jotka onnistui hyvin. Aleksin äiti kuitenkin lupasi syntymäpäivälahjaksi neidille 1- vuotis kuvaukset jossakin valokuvausliikkeessä, joten ihan kiva, että ne saadaan.

Evelyn on tällä hetkellä yöunilla, joten mä taidan hakea yhden siiderin jääkaapista ja käpertyä sohvalle Aleksin viereen leffailemaan :)

Hauskaa viikonloppua kaikille!

                          ♡- Riikka

2 kommenttia:

  1. Synttäreiden järkkääminen on niin kivaa! Tai ylipäätään juhlien järkkääminen :D
    Tosin mäkin oon stressaavaa sorttia ja esim ristiäis päivänä mä itkin jeren mummin talon takana vaikka vieraitakin oli tullut jo paikalle.. kaikki ei mennyt kuin elokuvissa silloin :D haha
    mutta laitahan sitten niitä 1 vee kuvia tännekin! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin on! Tosin mä oon vaan ihan kamala stressaamaan kaikesta, joten saa nähdä mitä näistä synttäreistä tulee :D

      Hahaha eikä :D Onneks Aleksin äiti autto meitä Evelynin ristiäisjärjestelyissä, mä olisin muuten ollut jo varmasti itkuvanan peitossa :D

      Poista